Nominatie: ServiceNow

ServiceNow, het AI-platform voor bedrijfstransformatie, laat AI werken voor mensen. De organisatie beweegt mee met het tempo van innovatie om klanten te helpen bij het transformeren van organisaties in elke sector. Het AI-platform verbindt mensen, processen, data en apparaten om de productiviteit te verhogen en bedrijfsresultaten te maximaliseren.
Eerder dit jaar onthulde ServiceNow tijdens Knowledge het nieuwe ServiceNow AI Platform dat elke AI, elke agent en elk model aan het werk zet binnen organisaties. Er werden nieuwe innovaties binnen het platform geïntroduceerd, samen met nauwere integraties met strategische partners als NVIDIA, Microsoft, Google en Oracle om organisatiebrede samenwerking te versnellen.
Een snelle transformatie naar een AI-first organisatie vereist transparantie, governance, en data om verantwoord te kunnen schalen. Het ServiceNow AI Platform biedt deze basis door AI, data en workflows samen te brengen om autonome acties mogelijk te maken, op een verantwoorde, transparante en veilige manier.
Recentelijk ServiceNow ‘AI Experience’ aangekondigd, dat organisaties een directe toegang biedt tot enterprise AI, op een uniforme en spraakgestuurde manier. AI Experience tilt de traditionele user interface (UI) naar een hoger niveau en wordt de slimme toegangspoort voor medewerkers naar informatie, het toewijzen van taken en samenwerken met AI.
AI Experience staat voor een fundamentele verandering in hoe mensen in hun werk omgaan met technologie. Het zet AI voorop in de gebruikerservaring met een krachtige nieuwe multimodale en meertalige UI die direct toegang biedt tot voice, tekst, beeld en web, bouwt agents die sterk verbonden zijn met elk onderdeel van de organisatie, en biedt contextbewuste, gepersonaliseerde en proactieve interacties. AI Experience kan inspelen op behoeften, actie ondernemen en resultaten op bedrijfsniveau leveren.